Varför Decemberöverenskommelsen var bättre än ett nyval

Senast uppdaterad: 2014-12-29

 

Responsen på vår artikel Sverige ZOG: 1 -0 har varit sådan att vi följer upp med ett klargörande.

För oss är en av måttstockarna huruvida politiska beslut är “bra” eller “dåliga” i vilken utsträckning dessa frustrerar Sveriges upplösande som suverän nation och landets påtvingade marsch in i en global polisstat.

Ju mer ett beslut frustrerar försöken till globalisering – desto bättre är det.

För oss syntes alternativet nyval i mars 2015 härvidlag som betydligt värre än den Decemberöverenskommelse som nu förhindrar att Sverige blir en politiskt paralyserad bananrepublik med konstanta regeringskriser.

Det här är nämligen vad vi befarade hade skett om Decemberöverenskommelsen icke kommit till stånd: Socialdemokratin hade i valet 2015 riskerat att krossas och förvandlas till ett skvalpparti typ Alliansens bihang, FP, KD och C.

SAP:s position som Sveriges största parti hade övertagis av antingen av M eller SD – det sistnämnda ett parti som alltså domineras av utländska krafter som vill Sverige illa (Israel och Zionismen).

Slutet på SAP hade inneburit slutet på det moderna Sverige – den svenska modellen.

Skälet är det uppenbara.

Oavsett vad man tycker om socialdemokratisk politik så är den historiska verkligheten att det är Sveriges statsbärande parti.

Sverige hade vid ett nyval i mars 2015 permanent förvandlats till ett borgerligt u-land där landets suveränitet i globalistiskt rus fortsätter att privatiseras bort.

Men detta hade bara varit början på eländet.

SD är en torped i den svenska samhällskroppen som används för att skapa motsättningar och konflikter, såsom främlingsfientlighet – inklusive den för Israels expansionistiska krigsagenda så positiva Islamofobin.

SD är också ett parti som slåss fulare än andra. Det var därför regeringskrisen överhuvudtaget uppstod.

Det finns skäl till att hela riksdagen från höger till vänster står bakom Decemberöverenskommelsen (inklusive V). Folkvalda från andra partier har lärt känna SD och dess agenter på ett sätt som resten av befokningen förskonats från – med undantag för Soran Ismail och några andra.

Även om många som röstat på SD gör det p g a upplevelsen att Sverige tar emot för många flyktingar, så är detta argument bara valfläsk för de krafter som kontrollerar SD. Det övergripande syftet för dessa är att bryta sönder Sverige och genom det införliva det i en global ordning.

Som det nu är så har alltså de internationella finansoligarkernas försök att via SD ytterligare förstöra Sverige stoppats, i alla fall tillfälligt.

Detta är en framgång.

Att lösningen planeras att hålla i åtta är gör framgången inte bara är en taktisk tillfällighet – utan faktiskt strategisk.

SD har redan demonstrerat sin beredvillighet att gripa till järnrör när argumenten tryter och plan B för de krafter som styr partiet kan mycket väl vara att nu försöka skapa regeringskriser med gatan som plattform i stället för riksdagen.

Om nu Allianspartierna och/eller S/MP är visa nog att fortsätta gå in i det rum till vilket KD nyligen öppnade dörren, nämligen att harmonisera Sveriges regler för flyktingmottagande med resten av norden (med resultatet att flyktingmottagandet till Sverige minskar) så kommer SD och dess uppdragsgivare att ha förlorat sin enda valfråga och kanske också gatan.
[Paragrafen ovan i rött eftersom de som kommenterar artikeln alla verkar ha missat den här poängen]

Det finns naturligtvis inga garantier för att S eller MP förstår detta utan fortsätter med att (helt enligt zionismens önskemål) hata alla som vill diskutera flykting- och integrationspolitik.

Undantaget är väl M:s förre ledare Fredrik Reinfeldt vars hjärta uppenbarligen klappar mycket varmare för SD än för M – eftersom var gång han nu för tiden öppnar munnen hjälper SD att rekrytera väljare.

Ett enkelt sätt för de partier som ingått Decemberöverenskommelsen att förhindra fortsatt nationell splittring är alltså att fortsätta göra vad Göran Hägglund påbörjat – desarmera missnöjesbomben som tickar i landet och harmonisera reglerna för asylpoltik med hur det är i Sveriges grannländer.
[Paragrafen ovan i rött eftersom de som kommenterar artikeln alla verkar ha missat den här poängen]

Till sist: vilka politiker är de som kritiserar Decemberöverenskommelsen?

Här är två: Carl Bildt och Gunnar Hökmark. Både dessa är tunga zionister.

Och någonstans är det ju så här: Om Carl Bildt säger att något är dåligt för Sverige så är det snarare så att det är riktigt bra.

Man behöver inte ens veta vad frågan är för att veta detta 🙂

Några länkar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • By xmaverickx, 2015-01-01 @ 02:43

    Så här tycker judar om sioniststaten Israel
    http://www.rense.com/general86/zelephant.htm

  • By Jesper, 2014-12-31 @ 06:37

    Svar till admin:
    Huruvida de nya invandrarna avser påskynda “det kulturella och folkliga sönderfallet” eller ej avhänger ju naturligtvis av deras avsikter här i landet. Då statistiken och gatubilden snabbt visar på att bomber sprängs, svenskar rånas och misshandlas och religiösa organisationer med syfte att överta landet etableras så är ju självklart detta att tolka som att avsikterna många gånger inte är de bästa. Detta är naturligtvis en faktor som leder oss i riktning mot NWO och därmed är av godo för våra diktatoriska politiker.
    Vad gäller de frågor ni ställer så är svaret på dem allesamman, med några förbehåll, nästan uteslutande ja. Det till trots ser jag inte varför en kartell som kapar grundlagen för att fortsätta bedriva folkmord på sin egen befolkning (FNs deklaration om mänskliga rättigheter, tredje paragrafen) och sin egen eklnomiska vinnings skull, nödvändigtvis skulle vara positivt eller i Sveriges favör. Att sedan Göran Hägglund går ut med ett simpelt utspel om minskad invandring då ett nyval stod för dörren ser jag bara som rök och speglar, då han själv var drivande i skapandet av kartellen (se fria tider).

    Kort och gott: ZOG kontrollerar både enpartiet och SD, och en fortsatt massinvandring med balkanisering och stigande våldsspiral tror jag kommer att vara precis lika skadlig som om SD fick sitta på makten.

    Det vi behöver är att förstatliga pengarna och i viss mån bankväsendet, först då kan vi bli fria från globalisternas ondskefulla imperium.

    ADMIN KOMMENTAR..

    Den slutliga lösningen på hela den här zionistiska bankcirkusen är förvisso att återförstatliga monopolet på att skapa pengar.

    Gå med vårt upprop för detta här…

    http://raddasverige.nu/en-ny-nationalekonomi/

    Betr valet mellan Decemberöverenskommelsen (DÖ) och nyval: det här är alltså vår bedömning – som vi initialt kanske borde varit mer explicit med..

    DÖ = fortsatta stollerier av S och MP.

    Nyval = Införandet av permanent undantagstillstånd i Sverige. Det startar med landsomfattande raskravaller med starka islamofobiska undertoner iscensatta av de krafter som kontrollerar bl a SD. Det här är Israels och Zionismens dröm. De vill sätta hela Europa i brand.

  • By Fredrik, 2014-12-30 @ 19:57

    Massinvandringen är en död filt över folkhemmet och välfärden.
    DÖ är det sista vi såg av en teaterdemokrati.
    Det som nu återstår är en enpartistat likt Kina.
    Vad anbelangar judar, zionister och Israelvänner så är det Ingen nöd på dessa i något parti.

  • By Vauen, 2014-12-30 @ 18:41

    Intressanta tankegångar. Jag måste tillstå att grundförutsättningarna i vår demokratur alltid måste antas vara att vi inte har något egentligt val. Och jag har länge hävdat att SD är kontrollerad oppositon. Bifogad länk är en ingående artikel om det du skriver.

    http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/tutti/sd_zionit.htm

  • By Snaphane (), 2014-12-30 @ 16:10

    Har läst Blueshift i några år, intressanta länkar med annorlunda infallsvinklar, bra. Men senaste halvåret publiceras det mer och mer anti-SD artiklar. Droppen är ovanstånde “Sverige-Zog”.
    Uppenbarligen hatar Blueshift SD! Eller med andra ord 800.000 väljare…..(snarare över en miljon ida).
    DÖ är en våt filt över demokratin i Sverige och innebär fortsatt massinvandring och garanterad systemkollaps.
    Jag slutar nu att prenumerera på Blueshift och tänker inte skänka en krona mer till denna hat-site !

    ADMIN KOMMENTAR

    Vår första SD-artikel publicerades redan hösten 2010. Den har titeln “Israel äger Sverigedemokraterna” (skedde på annan sajt).

    Går det verkligen att sätta likhestecken mellan SD och dess väljare?

    I fall “DÖ” är en våt filt så kanske detta ändå är att föredra framför det folkhem i brand som SD och andra arbetar så hårt för att försöka starta – nu senast med att tutta eld på moskéer.

    Tror inte massinvandringen kommer att fortsätta.

    KD och Alliansen verkar ha begripit att när, som du själv bedömmer det, en miljon väljare säger “nej” så är det nog en bra idé för folkvalda att lyssna.

    Du kan ju själv reflektera över vad som snabbast leder till systemkollaps: en våt filt eller en rasande brasa..

  • By stoffe, 2014-12-30 @ 12:16

    S är ett otäkt zionistparti sedan minst 70tal,möjligen mycket längre endå. Det här är en fars vars enda syfte är att ändra i grundlagarna,varför skulle annars DÖ gälla över 2 mandatperioder?

    ADMIN KOMMENTAR

    Vad grundar du påståendet på att SAP skulle vara zionistiskt bestucket?

    Säger inte att det inte skulle vara så (vi har själva skrivit om Löfven i detta sammanhang) men undrar på vilket sätt SAP skulle ha drabbats av zionistisk infiltration i högre grad än t ex partier inom Alliansen – om detta nu är vad du menar.

    Vi minns hur Olof Palme 1983 bjöd in den dåvarande ledare för PLO, Yassir Arafat att bo i Haga Slott – d v s kronprinsessans hem. Det här skapade ett ramaskri, då.

    Listan är längre.

    Det handlar alltså om ett ramverksavtal mellan sex av riksdagens åtta partier som stöds av sju av dessa partier som möjliggör för riksdagens största parti eller största gruppering av partier att kunna styra landet.

    Den stora poängen med “DÖ” är att SD nu alltså inte längre kan fortsätta sabotera landets ledning.

    Vad är problemet med det?

    Varför “DÖ” gäller två mandatperioder är uppenbarligen för att båda sidorna i avtalet, Alliansen och S&MP skall kunna dra fördel av det. S&MP fram till 2018 varefter Alliansen uppenbarligen räknar med, eller hoppas, att vinna valet.

    Förstår inte hur du får in grundlagarna i det hela.

  • By aba, 2014-12-30 @ 09:28

    Sionister/elitister med maktbegär finns redan i dominans i Sverige inom alla partier och eller bakom samtliga.

    Beslut om multikulti togs av Palme 1976 med alliansens samtycke.

    Det finns ingen anledning att glorifiera något sittande parti eller dess historia. Socialdemokratin är mycket mörk och har många skelett i garderoben.

    1.http://detopaverkadesinnet.blogspot.se/2012/09/socialdemokraternas-ruttna-historia-del.html

    2.http://detopaverkadesinnet.blogspot.se/2012/11/socialdemokraternas-ruttna-historia-del.html

    3.http://detopaverkadesinnet.blogspot.se/2013/02/socialdemokraternas-ruttna-historia-del.html

    4.http://detopaverkadesinnet.blogspot.se/2013/05/socialdemokraternas-ruttna-historia-del.html

    5.http://detopaverkadesinnet.blogspot.se/2013/10/socialdemokraternas-ruttna-historia-del.html

    6.http://detopaverkadesinnet.blogspot.se/2014/01/socialdemokraternas-ruttna-historia-del.html

    7.http://detopaverkadesinnet.blogspot.se/2014/09/socialdemokraternas-ruttna-historia-del.html

    Direkt demokrati hade medfört att situationen verkligen speglat folkets vilje i ett val och även skyddat från framtida schimärer som begås av folkvalda då man lätt kan bytas ut.

    Svenskarna är för lama och godkänner att välfärden mjölkas ut av mer eller mindre “köpta” politiker.

    Inget nytt alls men skillnaden är att vi numera kan få information och kan se mer av detta genom annan öppenhet och rapportering om all korruption och mygel.

    Dagens scenario med SD och dess mycket synliga sinoistprägling är planerat sedan länge.

    Sionisterna kan inte bomba sönder en demokrati med hög välfärd/infrastruktur som man gjorde med tex Libyen.

    Bästa sättet därefter är att söndra inifrån genom den synnerligen frikostiga invandring vi haft de senaste decennierna.

    Öppna gränserna helt när måttet redan är rågat och man kan optimera ett parti som SD att öka markant.

    Syftet är och kommer att vara ett nationellt kaos mellan grupperingar.

    Snart är etniska svenskar en minoritet. Det tar bara några generationer så har muslimerna dominans genom möjligheten till maximalt barnafödande etc då muslimska kvinnor har mycket lågt % inom arbetslivet.
    Dom är muslimproducerande på hög nivå.

    Tänk när värlfärden kollapsar och alla dessa invandrare inte längre får allt gratis.

    Det är då vi verkligen kommer att få se på oroligheter.

    Detta är alltså inget nytt utan har pågått sedan 1976.

    SD är bara det senaste i planen för att påskynda en söndring av Moder Svea!

  • By FM, 2014-12-30 @ 08:49

    Förstår din analys av skeendet. Dock min tro (observera tro) är att de enskilda medlemmarna ej hör till den sionistiska skaran. Dock saknar de, liksom de flesta andra, en förståelse för att förintelsen är en saga och därmed förstår de inte SDs ledningens roll i det stora hela.

    Vi har således följande möjliga scenario: Insläppet av parasiterande invandrare ökar. Motsättningarna ökar. Om 4 år får SD 45%. Gäller överenskommelsen då? Om så vad händer då? Personligen mår jag illa av att se delar av SD ledningen i den israeliska ockupationsarmens TV.

    Som sagt skeendet och dess konsekvenser är komplicerade att analysera.

  • By Jesper, 2014-12-30 @ 06:41

    I mina ögon resoneras det ur fel infallsvinkel i den här artikeln. Om ett beslut är bra eller dåligt avhänger av hur fort ett land marscherar in i den globala polisstaten, så är ju denna situation pest eller kolera. Avvecklandet av Sverige som självständig nation och hem åt det svenska folket undgås ju inte nödvändigtvis av en grundlagsändring och att det nu väntar åtta år av fortsatt kolonisering av landet, en politik som alla av kartellens partier idag är eniga i. Som ni tidigare nämnde i filmen om Löfvén, så förutsätter marschen in i den nya världsordningen att man omdanar människornas syn på att de i respektive land är ett specifikt folk med ett egenvärde som befinner sig i distinkta nationalstater med (egentligt) syfte att främja sina egna intressen. Då massinvandringen, och det kulturella och folkliga sönderfallet av vårt land genom detta beslut visas vara prio ett för sju av åtta partier så ser jag inte varför detta skulle vara bra. Det skall tilläggas att jag är väl medveten om SDs vurm för polisstaten, men ser det inte som otroligt att denna hållning även lika gärna i framtiden kan antas, och inplementeras av sionisterna i FP och senare bli standard likt invasionspolitiken idag.

    ADMIN KOMMENTAR

    SD som “Pest” och parterna i Decemberöverenskommelsen som “Kolera” är en bra liknelse.

    Upplever Kolera som lindrigare än Pest.

    Men den stora poängen som de som kommenterar hela tiden verkar missa är att Koleran börjat kurera sig själv – enär Göran Hägglund (KD) öppnat dörren till diskussioner om ändringar i flyktingmottagandet.

    Läget är därför kanske ljusare än vad som antas?

    Fråga: Vad exakt är det som driver det “kulturella och folkliga sönderfallet av vårt land”?

    Är det närvaron av nya människor i Sverige?

    Är det Zionismens HBTQ-cirkus?

    Är det invandrarfamiljen Bonniers massmedia?

    Är det den hatpropaganda som sprids av EXPO, SKMA, Bonniermedia, m fl?

    Är det bristande intergrationspolitik?

    Är det Alliansens privatisering av skolan?

    Är det växande ekonomiska klyftor?

    Andra politiska och mediala beslut?

    Här är en gissning: den faktor som minst orsakar “det “kulturella och folkliga sönderfallet av vårt land” är närvaron av människor med annan bakgrund än infödda svenskar.

    Här är erkännande..

    https://blueshift.nu/david-duke-varnar-sverige/

  • By minnesdagen, 2014-12-29 @ 16:43

    Håller med om detta till 100% :
    – Om Carl Bildt säger att något är dåligt för Sverige så är det snarare så att det är riktigt bra. Gäller för övrigt allt som skrivs i ledarsidorna på G-P, Svd, Expressen osv…

    Håller inte med om detta :
    – SD är en torped i den svenska samhällskroppen. Det stämmer inte för hela partiet, bara en viss falang.

  • By Rolf Wern, 2014-12-29 @ 13:24

    Att SD har lite judiska kopplingar har jag alltid sett som ett alibi för att de på så sätt kan säga att: “vi är inga nazister”. Vilket media gärna vill kalla dem för. Se bara på vad som hände Björn Söder när han använde ordet judar.

    Men jag är ingen expert på detta och tycker det är intressant med annorlunda infallsvinklar.

    ADMIN KOMMENTAR:

    “lite judiska kopplingar”..?

    Fick inte Kent Ekeroths tvillingbror Ted Israels högsta utmärkelse för arbetet med att infiltrera SD och leverera partiet till Israeli Security and Intelligence Service: ISIS/MOSSAD?

    https://blueshift.nu/breaking-news-riksdagskvinna-julia-kronlid-sd-filmad-pa-bar-garning-med-att-salja-ut-sverige-till-frammande-makt/

Other Links to this Post

  1. Blueshift » I väntan på inbördeskriget — 2014-12-31 @ 15:04

  2. Blueshift » Sverige – ZOG: 1 – 0 [uppdaterad] — 2014-12-29 @ 12:34

statcounter