Zeitgiest – blĂ€ndverk signerat Illuminati

Senast uppdaterad: 2010-06-02
Är Zeitgeists skapare Peter Joseph en agent för den dolda maktens finansoligarker, “universums hĂ€rskare” a k a “Illuminati”?

Studerar man den person som enligt uppgift ensam skapade de tvĂ„ filmerna Zeitgeist (2007) och Zeitgeist II: Addendum (2008) och som i dag Ă€r frontfigur för en rörelse med anmĂ€rkningsvĂ€rt starka finansiella resurser och som uppges ha “församlingar” i 41 lĂ€nder, alla amerikanska delstater samt sajter med unika domĂ€namn översatta till 31 sprĂ„k, Ă€r frĂ„gan onekligen relevant.[1]

SkÀlen till detta Àr dock inte uppenbara förrÀn i uppföljaren Zeitgeist II.

Datorernas Diktatur

I andra halvan av Addendum övergĂ„r Peter Joseph frĂ„n att vara kritiker av den vite mannens samhĂ€llsform – de s k vĂ€sterlĂ€ndska demokratierna – till att komma med förslag pĂ„ lösningar.

Josephs lösning Àr att ansluta sig till The Venus Project som har som mÄl en pengalös högteknologisk resursbaserad global ekonomi dÀr planeringen sköts av datorer och dÀr mÀnniskor helst skall gÄ omkring nakna.[2]

Även om slutmĂ„let Ă€r ett slags utopia dĂ€r resursallokeringen inte lĂ€ngre sköts av mĂ€nniskor utan maskiner, erkĂ€nner venusprojektet att omstĂ€llningen till detta utopia förutsĂ€tter en de facto global Ingenjörernas Diktatur.

LÀsare som Àr lite Àldre har inte svÄrt att hÀr höra ekona av det Kommunistiska ProletÀriatets Diktatur, vilket trots löften om att det bara var en interimlösning, nÄgot tillfÀlligt, snabbt cementerades och blev en av de kommunistiska diktaturernas mest framtrÀdande landmÀrken.

Grundproblemet Ă€r naturligtvis det gamla vanliga, att det verkar finnas ett till synes outtömligt förrĂ„d av vita mĂ€nniskor som oaktat hur briljanta de mĂ„ vara inom sina respektiva yrken anser sig ha den slutgiltiga lösningen pĂ„ hur alla andra skall leva – och inte ger sig förrĂ€n hela planeten omformats i enlighet med deras egen uppfattning.

Venusprojektets förgrundsgestalt heter Jacques Fresco och har en bakgrund som bl a industridesigner men kallar sig sjÀlv för social ingenjör. Han var tidigare medlem i Ku Klux Klan.

 

LĂ€sare som inte Ă€r bekanta med planen pĂ„ att införa en global diktatur rekommenderas boken “VĂ€sts mörka hjĂ€rta – 9/11, Geopolitisk terrorism & Globaliseringsagendan.”

 

RÄttfÄngaren i Hamelin

Det Àr ett vÀlkÀnt fenomen att den dolda makten stÀndigt söker kontrollera alla sidor i en situation. Bara sÄ upplever de sig kunna vara sÀker pÄ utfallen i historiska skeenden.

Det Àr dÀrför inget att bli förvÄnad över att vissa av aktörerna aktiva inom alternativ media per definition Àr agenter för den dolda makten/finansoligarkerna.

Agenter som bl a Àgnar sig Ät vilseledning, desinformation och provokation.

Den roll Peter Josephs verkar ha tilldelats liknar den mytologiske rÄttfÄngaren i Hamelin. Zeigeist I Àr den vackra flöjtmusiken och den fÀrglada gycklardrÀkten som lockar till sig Ähörare. Zeitgeist II pÄbörjar marschen bort frÄn tankens fria vidder rakt in i just den globala diktatur konspirationsforskningen varnar för.

Ingen av Josephs filmer presenterar egenproducerad eller ny information.

Allt som sĂ€gs tas frĂ„n andra som redan rönt framgĂ„ng med dessa forskningsresultat. Finansoligarkerna har alltsĂ„ lite att förlora pĂ„ att förpacka om informationen som redan finns i det publika forumet. Men genom att göra detta attraherar de aninsglösa och navia – individer som sedan lotsas in i fĂ€llan.

Det kan naturligtvis ocksÄ vara som sÄ att Zeitgeists filmsvit leder till nyrekrytering av yrvakna, vilket inte heller behöver upplevas som ett problem.

Finansoligarkerna vet nÀmligen redan att mÀnskligheten stÄr inför ett paradigmskifte.

FrĂ„gan de brottas med Ă€r om mĂ€nskligheten kommer att “vakna”, frĂ„gan Ă€r inte ens nĂ€r (redan pĂ„ gĂ„ng).

Utmaningen som stirrar oligarkerna i anletet Àr hur de kan fÄnga upp och kanalisera fenomenet i för dem önskvÀrd rikning.

FörutsÀttningarna i början pÄ det 21:a Ärhundradet Àr förÀndrade.

MÄnga konspirationsforskare Àr tveksamma till om finansoligarkerna överhuvudtaget kommer att existera om nÄgra Är.

Hur som helst, oligarkernas svar pĂ„ utmaningen kan ha varit att skicka upp Peter Joseph pĂ„ scen, vilket skett ganska sent – lĂ„ngt efter att andra mĂ€nniskor tagit bladet frĂ„n munnen, liksom sex Ă„r efter det brutala uppvaknande 9/11 innebar.

Kanske Àr timiingen av Peter Josephs entré resultatet av andra, tidigare, agenters misslyckanden?

Det skulle förklara varför det hela kom sÄ sent.

 

Peter Josephs filmsvit lider av ett antal mĂ€rkliga begrĂ€nsningar i det material som behandlas – vilket stĂ€rker misstankarna.

  1. Varför behandlar Zeitgeist, t ex, bara den vite mannens civilisation och dess rötter?

    Är det för att detta Ă€r den enda civilisation filmens producenter kĂ€nner till?

    Det Àr svÄrt att tro. BÄda zeitgeist filmerna vittnar om omfattande research och djupa insikter.

    Är det för att andra civilisationer faktiskt har fungerande recept pĂ„ hur mĂ€nniskor pĂ„ bra sĂ€tt kan organiseras i hĂ„llbara samhĂ€llen – lösningar som för den absoluta majoriteten av mĂ€nskligheten Ă€r betydlig mer nĂ€rliggande och attraktiva alternativ Ă€n den globala hyperteknologiska diktatur vars sprĂ„krör Peter Josephs gör sig till?

  2. Varför seglar Zeitgeist filmerna förbi ett antal vĂ€ldokumenterade teman inom konspirationsforskningen – teman som chemtrails och HAARP?

    Till skillnad frĂ„n fĂ„gelskrĂ€mman om en i framtiden mikrochippad befolkning, vilket den första Zeitgeist filmen avslutas med – sĂ„ Ă€r HAARP och chemtrails redan dokumenterat operativa.

    Den globala aerosolbesprutningen av atmosfÀren frÄn oidentifierade jetplan Àr ju ett faktum som sparkat pÄ mÀnsklighetens dörr i Ätminstone ett decennium. Samma med det bombardemang med strÄlning av jonosfören HAARP Àgnar sig Ät.

    Är det för att dessa tvĂ„ kampanjer helt enkelt Ă€r för viktiga för den dolda maktens agenda för att de skulle vĂ„ga medvetandegöra mĂ€nniskor om dem pĂ„ samma sĂ€tt Peter Joseph sĂ„gade de (av oligarkerna) för destruktion redan öronmĂ€rkta Kristendomen och pengavĂ€sendet?

  3. NĂ€r Peter Joseph i sin andra film gĂ„r in pĂ„ lösningar av bl a energi och transport – varför tar han dĂ„ inte upp det veritabla bibliotek inom konspirationsforskningen som berör bl a nollpunkts- eller vakumenergi eller elektrogravitiska system?

    Är det för att dessa lösningar Ă€r alltför radikala i termer av verklig mĂ€nsklig frihet?

    De energilösningar Joseph presenterar lider alla av samma designproblem som ocksĂ„ medverkar till att sĂ€nka hans hyperteknologiska vision: de Ă€r centraliserade – d v s kontrolleras frĂ„n en central punkt.

    Även i en vĂ€rld driven av vĂ„g- och vindenergi m m kommer majoriteten av mĂ€nskligheten nĂ€mligen fortfarande vara beroende av den goda viljan hos operatörer av de nĂ€tverk för energidistribution de Ă€r uppkopplade till.

Vad Àr det som Àr sÄ skrÀmmande med att alla hushÄll nu Àntligen fÄr sin egen 35 kwh generator som efter inskaffande under hela sin livslÀngd gratis genererar all den energi ett hushÄll nÄgonsin kan behöva?

 

Venusprojektet

Och varför just “The Venus Project”?

Är det för att Venus inom ockultismen ocksĂ„ Ă€r kĂ€nd som morgonstjĂ€rnan – Lucifer?

 

 


1. http://thezeitgeistmovement.com
2. http://thevenusproject.com/the-venus-project-introduction/faq

LĂ€sare som inte Ă€r bekanta med Sveriges öde i planen pĂ„ att införa en global diktatur rekommenderas boken Demokrati till Döds – Sveriges vĂ€g in i den globala diktaturen.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

statcounter